En bra dag!

Idag har varit en riktigt bra dag!! Det har inte spöregnat hela dagen som nästan alla andra semesterdagar i år, och jag har GJORT någonting. Jag har inte bara suttit hemma och degat hela dagen med Johan och slöat, utan hittat på någonting. Det känns bra! 🙂
Dagen började med sovmorgon och sen frukost i vanlig ordning, men sedan tog vi oss faktiskt ut ur lägenheten för att spela lite minigolf med Sara och Andreas. Förmiddagen bjöd på riktigt jojo-väder med sol i ena sekunder för att sedan servera en regnskur i nästa, men lagom tills vi kom till Boråsparken så höll sig regnet borta och det var solen och molnen som tävlade lite istället. De stunder solen höll sig framme blev det riktigt varmt och gött. Så underbart att bara få känna solen i ryggen och njuta av lite regnfri utomhusluft för en gångs skull. Har varit dåligt med den varan den här semestern…

Johan provar lyckan på minigolfbanan

Andreas kontrollerar innan putten

Sara provar turen (skickligheten) också.

Makarna 🙂

Själva golfen gick det väl si och så med. Jag kom näst sist. Sara vann. Sara fick hela fyra ”spikar” (ettor) och jag inte en enda, bara fem tvåor. Och ett antal sjuor 😛 Kul var det i alla fall 🙂 Efteråt drack de andra kaffe och jag smaskade i mig en Tip-Top och vi diskuterade vad vi skulle göra av resten av dagen. Sara frågade om jag ville följa med och rida och det behövde hon inte fråga igen. Har ju inte blivit av någon gång detta året så det var jättekul att få komma ut på hästryggen igen!! 😀

Det började lite tokigt när jag skulle hoppa upp på Yatzy och sadeln kanade ner vilket satte Yatzy i vild panik (vem kan klandra henne) men det hela slutade väl till slut när hon fått springa av sig och lugnat ner sig. Väl uppe på ryggen gick det hela jättebra sedan! 🙂 Det blev jättehärligt väder hela kvällen och det var helt underbart att få komma ut den svenska naturen och bara njuta av stillheten, en sol på väg ner bakom grantopparna och inte en bil eller asfalt så långt ögat kunde nå. Det är svensk sommar när den är som bäst! Många superlativ nu men det är så jag kände 🙂 Imorgon kommer det låta annorlunda vill jag lova… min stackars rumpa, haha! Här är lite bilder från den underbara 😉 kvällen i alla fall!

Jag och Yatzy redo för en ridtur.

Vi mötte svärmor i blåbärsskogen! Foto: Solveig K

Visst ser det härligt ut!? 🙂

Det var allt för idag. Nu ska jag och min ömma rumpa gå och lägga oss. Imorgon blir det eventuellt lite spa i Varberg med Sara o Dea. Det blir ett bra sätt att koppla av och vila upp sig på sista semesterdagen. På fredag är friheten slut och det är bara att pallra sig tillbaka till jobbet igen 😦 Tråkigt men nödvändigt som Claes Eriksson sa.

Gonatt!