Milen under timmen

Idag uppnådde jag mitt mål jag haft sedan i höstas när jag sprang milen för första gången – att ta den under en timme. Jag kan ha lyckats redan förra året, men RunKeeper strulade så visste inte säkert. Nu har jag det svart på vitt! 🙂 

Jag har sprungit 5 och 7 km några gånger i år, och idag lyckades jag dubbla sträckan med bibehållet tempo. Det är jag nöjd med! 🙂 

När jag ändå tagit mig för att blogga för första gången på evigheter så vill jag ju även passa på att säga att denna löprunda var mitt femte pass denna veckan. Jag har börjat lunchträna och kör stenhårt nu 😉 Tecknade gymkort på Nordic Wellness i februari. Det ligger inte långt från jobbet så vi brukar vara några tjejer som drar dit över lunchen. De har ett superbra pass CrossCage på en halvtimme varje dag, utom tisdagar så då har jag stuckit ut och sprungit 5 km ihop med en annan jobbarkompis. 

Jag bestämde mig efter nyår att nu måste jag ta tag i mig själv. Siktet var på fem pass i veckan, men jag har landat på 3-4 pass – blandat löpning och styrka. 

Kosten försökte jag skärpa till med, men det har väl gått lite si och så får jag erkänna =P 

Resultat har jag inte direkt att ge nu. Några få kilo på vågen, men främst är det de där jeansen. I måndags fick jag på mig ett par jeans jag inte kunnat ha på länge. DET var en trevlig känsla 🙂 Jag mätte mig runt mage och midja nån gång i början av träningen men tänkte vänta ett tag till med att mäta igen. Kanske i slutet av maj… 

Nöjd med dagens bedrift i alla fall. Uppförsbackarna är tuffa, men jag försökte dra nytta av nedförsbackarna så gott jag kunde. När jag kom hem fick jag lite beröm av Ronja 🙂  

Lämna en kommentar