27 September 2016

Den 27 september har passerat och jag har blivit ett år äldre. 33 ”jordsnurr” totalt. Mamma skrev lite vitsigt till mig att jag nu fyllde tresiffrigt… 

Den 27 september såg världen, Sverige och mitt liv ut så här:

  • Det närmar sig presidentval i USA, och det står mellan Hillary Clinton och Donald Trump. Gud nåde om den sistnämnda vinner… 😦
  • Stefan Löven (S) är statsminister. 
  • Zlatan började spela i Manchester United i somras. 
  • Denna sommaren tog även Pokémon Go världen med storm. ”Alla” springer runt och letar låtsasfigurer med mobilen. Jag är ett av få (!?) undantag. 
  • 1 liter bensin kostade mellan 12,86 – 12,99 kr denna dag. 
  • 1,5 liter Arla mellanmjölk kostade 11,95 kr. 
  • Aktuella biofilmer är Hitta Doris/Finding Dory, Ghostbusters 2, Suicide Squad och Bridget Jones Baby. 
  • Ofta spelade artister på radion är bland andra Miriam Bryant, Alan Walker, Justin Timberlake, Sia, Shawn Mendez och Adele. 
  • Några av alla konserter som varit i Sverige i år är Bruce Springsteen, Adele, Beyonce, Rihanna, Coldplay och Justin Bieber. 
  • Efter en otroligt fin och solig månad kom den första regnskuren på länge, men hyffsat soligt och fint. Hösten kom på allvar dagen efter. 

Det var för mig en helt vanlig dag annars, med jobb, griniga barn, disk och rutiner. Men också massa kramar och pussar från barnen och Johan 🙂 

Kommentera

