En mil

Jag har sprungit en mil! Jag! Fattar ni? 😁

Jag gjorde faktiskt ett försök på milen redan i onsdags. Jag hade studerar kartan noga hur Johan sprang sin runda, men lyckades svänga av ungefär 200 meter för tidigt vid ett tillfälle och hamnade mitt i snåriga skogen, yrade runt, hittade en väg och trodde jag var rätt men var helt fel ute så hamnade tillbaka i början av rundan. Då gav jag upp och sprang hem, fast en omväg så fick ihop några kilometer i alla fall. Kom hem riktigt besviken då jag kände att jag hade orken och verkligen var taggad för en längre runda. 

Så idag var jag faktiskt ganska pepp för att göra ett nytt försök! Det började okej, kändes lite tungt dock. Efter cirka 25 minuter fick jag en sjuk håll, men vägrade stanna. Jag var ju inte trött utan orkade, men varje andetag fick mig att känna som om jag skulle gå av på mitten. Jag körde på i 5-10 minuter till, men fick ge upp till slut och gick i 100-200 (?) meter tills det blev lite bättre och jag kunde köra på igen. Sedan kunde jag mala på hela vägen hem 🙂 Kändes bra, orkade och kunde hålla ett jämnt ”lunk”. 

Okej tid också, klart nöjd för att vara första gången på så lång distans. Halva jag kände att jag borde öka och få bättre tid, medan andra halvan tyckte jag skulle börja med att orka hela vägen och skita i tiden =P Målet är att ta milen under timmen, vilket inte känns så omöjligt 🙂 

Är sjukt stolt över mig själv som klarat att springa en mil. Det trodde jag absolut inte jag någonsin skulle kunna göra, knappt ens för bara en månad sedan. I våras klarade jag med nöd och näppe fem km och var dödstrött efteråt. Idag sprang jag milen och kände mig stark efteråt. Eller nja, nu överdriver jag kanske, men jag har definitivt känt mig tröttare efter kortare sträckor innan 🙂 

Klart slut på träningsskrytinlägget! 🙂 

Kommentera

