Kretsloppet 2016 och en bra söndag

Det härliga höstvädret, eller sommarvädret håller i sig. I torsdags var det runt 26 grader! Helgen har haft lite svalare temperaturer men fortfarande en hel del sol.

Igår sprang jag Kretsloppet, 5,5 km precis som för tre år sedan. Starten gick 12:30 så det var soligt och varmt. Vet inte om det var värmen, allt folk, stadsrundan eller bara dagsformen men det kändes rätt tufft och jobbigt. Jag kom runt hela rundan utan avbrott eller problem men då var jag trött i slutet. Sprang i mål på 31:16 med en snittid på 5:42min/km vilket gav en 82a plats i damklassen, 229e plats totalt. Fast nu var jag ju inte med för just själva tävlingens skull 🙂

image

Johan, barnen, svärmor och svärfar hejade på mig från Ramnaparken.

Hemma igen blev det mer motion tack vare gräsklippning och lite annat pyssel med hem och hushåll. På kvällen blev vad som antagligen var sommarens sista grillning. Sommar mötte höst med grillad mat som åts till tända ljus. Mys 🙂

Idag har det varit en riktigt bra söndag. Underbart höstväder med mycket sol. Jag har tvättat två maskiner tvätt, varav hängt den ena på tork ute! Jag har varit ute med barnen i elbilen och med Nova och Ronja en sväng i skogen. Johan har lagt bottensten längs med häcken på framsidan och fixat i trädgården medan jag har målat fönster och fönsterbrädor inne. Vi har fått lite gjort här hemma och ändå haft tid för skoj med barnen – alla glada och nöjda! 🙂

image

Kommentera

