Sju gånger sju kilometer

Ett ”sommartecken” för mig är att vi har markiserna runt huset nere. Ner rullade markiser betyder sol, och de ska vara nereullade i veckor, utan att man behöver dra upp dem titt som tätt. I somras blev det inte jättemycket av den varan, utan endast några tillfälle  då de var nerrullade flera dagar i sträck. 

Förutom de allra första dagarna i september som var regniga och grå som november, så har vi haft markiserna nere hela månaden! Vädret varit bättre än i somras. Termometern har visat 18 grader. Klockan sju på morgonen!! Prognoserna visar stora solar och det har varit upp emot 26 grader vissa dagar. På Facebook och Instagram har jag sett folk som badat och sommarkläderna som jag började packa undan fick åka fram igen. Helt fantastiskt är det! 🙂 

Förutom alla svenskars humör har det här vädret även gynnat min löpträning. Jag har nu sprungit min 7-kilometersrunda sju gånger, varav den senaste för två timmar sedan. Det har varit med lite varierat resultat och känsla. Vissa gånger har jag fått gå kortare sträckor när orken tagit helt slut, medan jag klarat att springa hela varvet de flesta gångerna – även hela mördarbacken i slutet. 

Jag minns hur stolt kan var när jag klarade min 5-kilometersrunda med en snittid under sex min/km första gången. Idag kom jag hem med en snittid på 5:58 på 7 km 🙂 

Som bäst låg jag under fem och en halv minut, men sista kilometern drar alltid ner tempot =P

På lördag ska jag springa Kretsloppet. Då det är en sträcka på 5 km så kommer det nog gå helt okej 🙂 

Kommentera

