Sex minuter 

Sex minuter. Så lång tid tar det för mig att springa en kilometer. I 5,5 km. För bra en månad sedan var den siffran sju minuter. Ja, för er som börjar ana det så är detta ett rent och skärt ”skrytinlägg” 😉

Idag sprang jag min runda med en snittid på under sex minuter, vilket jag blev väldigt nöjd med. Kanske ingen tid att tala om för nån annan, men för mig är det rätt bra 🙂 Som sagt, en hel minut bättre än för fyra-fem veckor sedan. Känns också skönt att kunna röra på mig utan att få totalt andnöd utan jag känner att jag får in syre.
Början av rundan är plan och lätt nedför, så då går det lätt. Men springer man neråt måste man sedan springa uppåt för att komma hem igen, och det är de där förbenade uppförsbackarna som sinkat mig nåt vansinnigt. Där brukar min snittid ligga på över sju minuter vilket såklart drar upp totaltiden. De senaste passen har jag kunnat hålla ett bättre tempo även i uppförsbackarna, även om det fortfarande går långsammare. Oftast känner jag mig spyfärdig där i mitten av backarna nånstans… 😛

Nu är den stora frågan om jag ska fortsätta och bättra på tiden (eller bara hålla den) eller utöka rundan…

PS. Del 2 om semestern kommer nästa gång jag sitter vid datorn, det är på gång! 🙂

Kommentera

