Jurassic Expo och Bamse på Barnens dag

Varje år gör jag ju en fotobok till barnen och idag har jag tagit massor av bilder till detta års bok! 😉 Först hann vi med ett besök på Jurassic Expo som gästade Borås i helgen, en typ av turnerande utställning med ”levande” dinosaurier. Var ganska pepp inför detta då Oliver börjat visa intresse för dinosar, men ju närmare helgen vi kommit så har jag hört en del negativt om det som att det inte är värt pengarna och så. Därför gick jag in med ganska låga förväntningar så får väl säga att jag blev lite positivt överraskad. Fortfarande för dyrt inträde för vuxna (150 kr), man går ju dit för barnens skull, men Oliver var nog helt klart nöjd med besöket 🙂
Farmor och farfar följde också med. Nova blev alldeles förskräckt först när vi kom in i det stora tältet till stora dinosaurier som både lät och rörde på sig så farmor var nära att gå ut med henne, men till slut vågade hon sig in och kunde vara med hela tiden utan att vara rädd 🙂

image

image

image

image

image

image

image

image

Eftersom besöket där endast tog en timme blev det en tur in till Barnens Dag på Knalleland också. Barnen fick hoppa lite hoppborg, jag och Oliver hamnade mitt i ett godisregn och så var Bamse där och kramade barnen!

image

image

Hoppas och tror att Oliver är rätt nöjd med dagen! 😉 😀

One thought on “Jurassic Expo och Bamse på Barnens dag

  1. Pingback: Semestern 2016 del 1 med Novas 2-årskalas | Martinas lilla värld

Kommentera

