Långhelg, solsken och en huggorm

Som jag visade i förra inlägget så har det varit lite kontraster i vädret. Det var länge kallt men började gå lite mot vår, när det slog om och kom snö! Trädgården var helt vit när vi vaknade den där tisdagsmorgonen! En och en halv vecka senare går vi omkring i t-shirt och shorts och njuter av sommarvärmen som kom lika plötsligt som snön. Den kom dock väldigt lägligt till långhelgen för Kristi Himmelsfärd. Det gapade nog ganska tomt på de flesta arbetsplatser på fredagen… 😉 Både jag och Johan tog ledigt och det var riktigt skönt att få tid till att både få saker gjort här hemma men också varva ner och göra lite skoj med.
Även om jag inte alls hann med det jag tänkt jag skulle gjort i helgen så blev det lite av varje; kalas för svärmor, fiske för Johan, Olle och farfar med en gädda på 3-4 kg på kroken, sådd/sättning av potatis, lök, morötter, sallad och örter i trädgårdslandet och en fisketur med hela familjen på söndagen. Eller ja, det blev mer en båttur än fisketur den gången men jag njöt av solen, barnen höll sig ganska roade och Johan fick kasta lite (dock utan napp då). Har tyvärr inga bilder på denna telefonen då jag mest använde stora kameran samt jobbmobilen som har lite kvickare kamera än min vanliga tele.

Det jag däremot har, är ett filmklipp på en oväntad besökare som jag och Nova stötte på i trädgården hos svärföräldrarna…!

Har du ljud på hörs tydligt hur den väser på oss, tydligt missnöjd med vår plötsliga närvaro.
Under hela vistelsen i trädgården sedan hade jag hela tiden ett öga mot blomlandet där ormen försvann! Vi såg den komma fram sedan, för att åter igen gömma sig i en stor buske.

Det var sammantaget en mycket bra helg med massa sol och utevistelse. Lite röda armar och axlar blev det också. Snälla underbara sol, stanna här ända till november nu!! 🙂

Kommentera

