Alla har Hybris

I lördags kom mina föräldrar hit för att vara barnvakter medan jag och Johan åkte till Göteborg för att roa oss. Det var standup-föreställningen Hybris av och med Mårten Andersson som gällde. Har ju gillat honom sedan jag såg honom i Stockholm Live för eeh…tio (??) år sedan. Jag och Johan kollade hans första soloföreställning Under ytan på TV för ett tag sedan, och när jag såg att han skulle köra sin ”uppföljare” i Göteborg bokade jag två biljetter.

Vi började med att äta på Danilo i Filmstaden som låg precis mittemot Scandic Opalen där showen var sen. Praktiskt 😉
Det var för övrigt ett mycket bra val oavsett för maten var riktigt, riktigt bra! Vi tog flankstek båda två och jag som var riktigt hungrig innan var proppmätt efteråt. Lite glass fanns det ändå plats för, men vi valde att dela efterrätten med tre glasskulor vilket var precis lagom.
Så är du på jakt efter bra restaurang i Göteborg kan jag varmt rekommendera Danilo. Väldigt bred meny (allt ifrån pizza till thai, sushi och grill) så något för alla, bra service och kanonbra mat! 🙂

image

image  image

image

Väldigt mätta traskade vi över gatan i regnet och tog plats på tredje raden på Opalen Comedy. Efter två ”publikuppvärmare” tog Mårten plats på scen och i ca 90 minuter pratade han in den nya ”folksjukdomen” hybris (storhetsvansinne) på ett väldigt underhållande, roligt och träffsäkert sätt.

image

Magmusklerna fick sig en rejäl omgång vill jag lova!! 😀 Blandat med humorn låg en del tänkvärt allvar också.
En riktigt bra föreställning som var så kul att jag totalt missade att parkeringstiden gick ut! Förlängde den (via mobilen) men självklart hann en parkeringsvakt dit i tidsluckan som uppstod och satte en liten gul lapp på vindrutan 😦 Men förutom det hade vi en riktigt bra kväll och det var riktigt skönt att få komma iväg på något, bara vi, och göra nåt roligt! 🙂 Hela våren har bara rullat på med jobb, renoveringar och rutiner.

På söndagen fick vi tyvärr vinka av mormor och morfar redan på förmiddagen då vi var bjudna på födelsedagsbrunch hemma hos Magnus och Jennifer 🙂

Kommentera

