Olivers teckning till pappan

I förrgår, dagen innan Johans födelsedag, gick jag med Oliver upp för att läsa godnattsaga, men istället för att läsa tog jag fram papper och hans kritor, och bad Oliver rita en födelsedagsteckning till Johan.
Jag föreslog att han kunde rita pappa, kanske med en hammare i handen eller så. Oliver som tyvärr inte alls fått möjlighet (eller visat nåt större intresse) för att rita och måla, fick nu rita helt själv, fast med lite förslag och färgval på kritor från mig.
Han ritade huvud och ben, jag gav honom en blå krita för att måla ögon, en rosa till munnen och en mörkblå till tröjan.
Så här blev den!

image

Det gula han håller i är en hammare, till vänster är det ett träd och det svarta är ett lamm!

Jag skrev ”Grattis på födelsedagen pappan” för att Oliver fortfarande alltid kallar oss för mamman och pappan 🙂

Denna teckning fick han, mycket stolt, överlämna igårkväll när Johan kom hem från jobbet och sin innebandyträning 🙂

Kommentera

