Nova har flyttat ut

Just nu ligger Nova och sover i sitt egna rum för första gången. Idag precis innan lunch bar vi över henne säng till rummet som i stort sett är klart nu, ska bara piffas, sättas upp lite tavlor och annat småpill. Jag var noga med att Nova skulle se det hela, och hon tyckte det var hemskt kul att vi flyttade hennes säng. Så kul att hon knappt ville äta någon lunch alls, utan gå direkt och lägga sig. Gick med spänning efter henne i hallen för att se om hon skulle svänga in till vårt sovrum, eller hennes, men hon gick raka vägen in till sitt rum och fram till sin säng. Inga protester att lägga henne alls, så nu sover hon så sött i sitt nya rum.

image

image

Det betyder även att vårt sovrum är barnfritt från och med nu! Inget mer smygande med mobilen som ficklampa på kvällarna, inget mer viskande och tassande. Yey! Jag har sagt att jag kan komma igång och börja läsa om kvällarna nu, men vi får väl se hur det blir med det, haha.

Tanken var att vi skulle flytta över Nova till sitt rum redan igår. Men! Följande hände.

image

image

Hon stensomnade mitt i maten, bokstavligt talat! Hon vaknade inte när jag torkade av henne, kikade bara upp lite när jag tog av henne förklädet, och somnade snabbt om när jag lade ner henne i sängen. Det var inte läge att flytta någon säng då direkt… =P Och eftersom jag ville att hon skulle få sova dag i nya rummet första gången, innan vi lade henne för kvällen så fick det vänta tills idag.

På påskafton igår hade vi middag här med Johans familj med grillpremiär. Lammfärsspett med rotfruktsgratäng och passionsfruktscheesecake till efterrätt. En och annan godisbit slank ner också 😉

image

Så här söta var barnen när jag lämnade dem på förskolan i torsdags 🙂

Kommentera

