Fast jobb & ny bil

Jag har haft visstidsanställning på NetOnNet sedan jag började i oktober. Först året ut, sedan förlängt till sista februari. Efter det har framtiden varit oviss för mig. Det är inte det att min chef inte velat anställa mig på tillsvidare, utan beslutet har legat högre upp och med lite omorganisation med mera så har det dragit ut på tiden. Så för var dag som gick kunde jag närma mig min sista dag på jobbet jag trivs så bra med. Rätt jobbig känsla…
Förra veckan fick vi ny marknadsdirektör som vi fick träffa och morgonen därpå fick jag en inbjudan till ett samtal med min chef efter lunch. Fick puls direkt och förstod att jag skulle få domen om min framtid. Jag var så nervös att jag tror jag skakade i knäna när jag klev in på hans lilla kontor.
Att då få höra orden att de kunde ge mig en tillsvidaretjänst var så otroligt lättande, roligt och fantastiskt härligt att höra så ni anar inte! Det här är mitt första fasta jobb sedan Siba där jag slutade 2012! Såå skönt att ha den pusselbiten på plats och känna sig tryggare över framtiden! Jag var så glad att jag kunde spricka när jag klev ut från kontoret och skuttade fram på moln resten av dagen. Även om pappersarbetet inte var klart så jag kunde skriva på något avtal då, så berättade jag genast om den glada nyheten för alla kollegor. Fantastiskt roligt besked att få en fredag eftermiddag 🙂

image

Bild från Shutterstock.com

Nu är jag provanställd mars ut innan det övergår till tillsvidare i april. Fantastiskt skönt! 🙂
På kvällen började jag och Johan kolla lite smått på Blocket efter en bil. Vi har sagt att vi behöver en till bil, men först när vi har två fasta jobb. Så vi kunde ju börja titta lite nu… Jag hade ju verkligen inte räknat med att vi skulle köra hem en ny bil redan nästa dag!
Det blev en liten vit Toyota Yaris -07. Mitt nya vrålåk, haha. Det är en extrabil och det är främst jag som kommer ha den. Måste komma på ett namn bara… 😀

image

I måndags var det då tänkt att jag äntligen skulle få skriva på mitt anställningsavtal, men tyvärr var chefen sjuk så jag har fått vänta ända tills Idag (onsdag) innan jag fick skriva på mitt namn på det där magiska pappret. Jag hade inget att oroa mig för, allt gällde ju fortfarande men jag var ändå inte helt lugn förrän jag hade pappret i handen 😉
”Firade” med att plocka ut en ny dator, hehe.

Kommentera

