Pepparkakshus

Ett av ”målen” för den här julen var att jag ville baka ett pepparkakshus. Med egen deg, från grunden och dekorera med nonstop. Ett riktigt klassiskt traditionellt pepparkakshus!
Jag köpte en mall/form för både hus och granar och tänkte lite att ”hur svårt kan det va?”. Lite trixigare än jag anade var det nog, men jag fick ihop mitt hus till slut! 🙂

image

image

image

En liten kisse och en hare/kanin 🙂

Jag hade även tryckt ut pepparkaksbokstäver och skrivit GOD JUL som jag lagt i ”snön” framför huset. Dock upptäckte jag en morgon att Rasmus tydligen gillar pepparkakor också. Det enda som var kvar var GO och lite smulor… =/

Annars är det en del kalasförberedelser om kvällarna. Jag bakade tårtbotten igår och har bekymrat mig över när jag ska hinna göra fyllningarna. Kvällarna nu är fullspäckade. Idag var det jul/luciafirande med Novas avdelning på förskolan, på måndag är det Olivers tur. Imorgon ska jag på julbord/julfest med jobbet så då hinner jag inte greja med nånting hemma. Det kommer med andra ord bli hektiskt på lördag inför fyraårskalas på söndag…! 🙂

Kommentera

