Julpyntat

Att helgerna går vansinnigt fort är ju ingen direkt nyhet, men ibland känns det nästan som ett skämt. Det är så mycket jag tänker att jag ska göra och hinna med och sen slutar det med hälften! Så när det blev VAB i veckan så passade det ganska bra. Missförstå mig rätt, självklart vill jag inte att mina barn ska vara sjuka!
I det här fallet fick jag hämta hem Nova som var lös i magen och vid misstänkt magsjuka/vinterkräksjuka eller liknande måste även syskon stanna hemma. Nu visade det sig nog bara vara tänderna som ställde till det och Nova mådde bra båda dagarna vi var hemma. Men då hann jag julpynta klart, göra lite pyssel och till och med baka lussekatter ihop med Oliver! Sen att lussekatterna blev så pass misslyckade att jag nog får baka igen är väl en annan femma… 😉 Men så här ser det ut hemma nu!

image

Bodegan. Har dock lite granris med glitter i den stora mässingkrukan nu också.


image

Köket

image

Köket

image

Olivers/barnens rum


image

Mitt allra första försök till att göra egen julgrupp med hyacint

image

Det har blivit ett vinterlandskap i stora ljusskålen

image

Lyckades med bedriften att binda en krans till dörren också!

image

Och så här blev entrén

Vi har köpt en ljusslinga som vi tänkt sätta upp på altanen också, men då den vi fick var trasig måste vi byta.

image

Jag och Oliver bakade lussekatter i tisdags.

Men överlag så är jag ganska nöjd nu. Jag fick ihop min adventsljusstake, en krans till dörren och en julgrupp. Jag har till och med lyckats ta årets julkort på barnen, nu ska det bara skickas in för framkallning.
Sen är det baka pepparkakor och pepparkakshus som är kvar… Hinner jag inte i helgen får jag väl vabba lite nästa vecka igen, haha 😉

Kommentera

