Jobbflytt, sovmorgon och ettårskalas

Dagarna bara flyger förbi och tiden flyter iväg. Det är mycket jobb, det blir sena kvällar innan man är hemma så lite tid med barnen, övertid till klockan åtta en gång i veckan, dödstrött om kvällarna… Sista veckan har varit väldigt påfrestande där jag varit toktrött dygnet runt men allt går i 180 så jag har inte hunnit känna efter typ.
Igår fredag var sista dagen som kontoret befann sig på Bockasjögatan. På eftermiddagen fick alla på kontoret packa ner sin dator, skärm och allt annat på skrivbordet i en kartong, tejpa igen och märka upp. På måndag åker vi till nya kontoret på Viared och packar upp vår låda igen som (förhoppningsvis…) står på vår nya plats!

image

image

Hejdå Bockasjögatan!

Väl hemma fredag eftermiddag så var det bara att packa ihop barnen och åka hem till svärmor medan Johan hade hemma sina jobbarkompisar under kvällen. Barnen fick stanna kvar över natten och jag kom hem runt halv tolv och var i säng 1,5 timme senare.
Jag som sover rätt ytligt vanligtvis, vaknar tidigt och har svårt att somna om sov som en stock utan avbrott hela natten. Jag vaknade lite försiktigt imorse, hörde fåglarna kvittra ute och tittade på klockan. Halv nio! Jag kan knappt med ord beskriva hur underbart det var att få en hel natts ostörd och skön sömn! Vaknade som en ny människa!
Klockan ett befann sig jag och barnen ute på Kronängs IF där det var ettårskalas för Martina H’s minsta. Lokalen fylldes fort med både vuxna och barn. Jag förväntade mig att Nova, som jag upplever som lite känslig, blyg, mesig och mammig/pappig, skulle hålla sig tätt intill mig och vara väldigt försiktig. Istället stod jag och gapade medan hon struttade omkring utan minsta bekymmer, gick oblygt fram till andra barn, gick runt med en äldre tjej i handen och verkade inte bry sig det minsta om var jag befann mig. Hon kom gärna fram lite då och då, men under hela kalaset traskade hon runt både ute och inne.
Lilla fröken som börjar skolas in på förskolan på måndag (!!) kommer ju fixa det galant (om hon fortsätter i samma anda vill säga). Jag har varit så nervös inför detta och målat upp en skräckbild hur det kommer va, men efter idag så känner jag mig genast mycket lugnare!! 🙂

image

Lite tv-underhållning


image

image

Kalaset var så fint fixat med god mat och tårta, och en skattjakt för barnen ute runt en fotbollsplan. Och medan Oliver sprang runt och letade godis, hittade Nova en boll…

Att Oliver skulle bli nåt fotbollsproffs har vi gett upp hoppet om, men kolla in den här naturbegåvningen 😉⚽

A post shared by Martina Kallin (@martinakallin) on

Att Oliver ska bli nåt fotbollsproffs har vi gett upp hoppet om, men vi kanske har en liten bolltalang i familjen ändå…! 😉
Efter fyra packade vi ihop oss och åkte hem igen. Båda barnen stensomnade i bilen 😀
Nu väntar en lugn och skön kväll i soffan, precis vad jag känner för! 🙂

Kommentera

