Härliga höstdagar

Denna helgen har bjudit på soliga och härliga höstdagar. Eller ja, lördag var väl regnig och tråkig men söndag och måndag har varit fina. Och då jag var hemma från jobbet idag eftersom Johan hade kurs/utbildning på jobbet så har det känts som helg idag med.
Igår åkte vi upp till Johans föräldrar på eftermiddagen. Johan tvättade bilen medan jag tog med barnen i skrindan och gick en fotopromenad. Vi hälsade både på hästar och kossor (tjurar) och lekte i vackra lönnlöv som lagt ett helt gult och oranget (?) täcke på marken. Hade väl inte helt samarbetsvilliga barn, men kom hem med många kort i alla fall.

Idag gick vi till lekparken och kameran fick följa med då också. Har tyvärr inte hunnit föra över några fler bilder än de nedan så blir bara två små guldkorn och några tjurar 🙂

image

image

image

image

image

Fler bilder kommer kanske en annan dag. Antagligen inte =P Får spara dem till barnen fotoböcker 😉

Måste bara avsluta med en kul grej. Ikväll var det föräldramöte på Olivers avdelning på förskolan. När vi kom dit fick vi gå runt och försöka lista ut var vi skulle sitta efter vad våra barn sagt om oss föräldrar samt självporträttet de gjort. Jag läste några citat om att pappa var bra på att laga mat, men teckningarna var lite för bra för att jag skulle tro att det var Oliver =P. Slutligen hittade jag den här, som var rätt. Det om pappa stämmer ju bra men vad han fått det om mig ifrån kan jag inte förstå, hahaha! 😀

image

"Min mamma är bra på att bära tunga saker och pappa är bra på att bygga altan!"

Älskade unge 🙂

Kommentera

