Work work

Denna veckan har jag knappt träffat familjen överhuvudtaget. Har ett svagt minne av att jag har en liten dotter, jag minns inte, jag har inte sett henne på flera dar.
I måndags var det storhandling efter jobbet, hemma sex (dvs äta och sova för barnen). Tisdag och onsdag var det beordrad övertid till åtta, hemma runt halv nio (barnen sov)  och idag var jag på föräldramöte på förskolan, kom hem sju så jag precis hann läsa för Oliver innan han skulle sova. Nova har jag alltså bara träffat en knapp timme i måndags kväll och några minuter igår morse innan jobbet. På fyra dagar.
Föräldramötet ikväll var på den avdelningen som Nova ska gå på. Så även om hon inte börjat än så fick jag komma på detta informationsmöte vilket jag är väldigt tacksam för. Då fick jag se lokalerna som är helt nya (renoverat personalrum) för förskoleverksamhet och träffa Novas blivande fröknar/pedagoger. Det var väldigt intressant och kul. Alla tre var så gulliga och supersnälla så det känns väldigt bra inför starten.
Så bra det nu kan kännas när ens lilla bebis ska börja på förskolan. Det tar emot i hela mig att behöva lämna bort henne, även om jag fått vänja mig vid tanken ett tag nu. Jag är självklart jättetacksam för att ha fått ett jobb och vill absolut vara kvar där, men man får ändå ångest av tanken på hur lite jag får träffa mina barn om dagarna. Jag är i alla fall glad att hon ska få gå på denna avdelning med de fröknarna hon kommer få, det kommer bli jättebra (försöker intala mig själv…).

image

Senast tagna bilden på barnen i mobilen. Från i söndags när vi var ute i trädgården en stund.

image

Ja just det ja, så ser Nova ut ja! ;P

Om vi riktar fokus mot de vuxna i familjen en stund så går det bra för mig på jobbet. Var snabbt inne i rutinerna. Jag kanske inte är snabbast i gänget men prioriterar kvalitet framför kvantitet 😉 En hel del ”gammalt” folk kvar men många nya ansikten att stifta bekantskap med. Det är kul att träffa vuxna människor om dagarna att prata och skoja med, så timmarna går rätt fort. Tyvärr går tiden efter jobbet ännu fortare och jag hinner knappt reagera förrän det är läggdags (och långt förbi det) och ordet fritid känns som något som försvunnit ur mitt liv helt och hållet…
För Johan går det väl också bra. Var nog lite rörigt för honom i början att ha koll på vilka kläder som skulle med till dagis och vilket som var Olivers och vad som var Novas, men nu har han fått ordning på det och sköter lämningar och hämtningar, övar på alfabetet med Oliver och ritar teckningar med Nova.

Så det blir inte mycket uppdatering här längre. Nu sovdags innan det är dags för veckans sista jobb! 🙂 Sedan ska det bli skönt med helg, och dessutom får jag vara hemma på måndag då Johan har utbildning med jobbet han måste gå på. Så då får jag en bonusdag med barnen, hoppas det blir fint väder då 🙂

Kommentera

