Jobbar igen

Nu är kontraktet påskrivet så nu kan jag avslöja nyheten. Jobbet jag gjorde hemifrån i två veckor var för min tidigare arbetsgivare NetOnNet. Jag visste inte att det var för dem när jag sökte jobbet, men hade lite aningar att det kunde vara det. Att skriva texter hemifrån gick bra, gick snabbt att komma in i det. Fick också beröm för mina texter så det kändes bra.
Förra tisdagen fick jag samtal från HR-ansvarig på NetOnNet och efter lite snicksnack och ett samtal till, så var en intervju bokad till måndagen med den nuvarande chefen för copywriters, som jag inte träffat tidigare. De hade beslutat sig för att de behövde vidare hjälp med publicering och skulle anställa en person på visstid året ut.

Sagt och gjort, igår klockan 9 träffade jag honom. Skulle ljuga om jag sa att jag inte var nervös precis innan… Men det gick bra och han bad mig komma tillbaka idag för att skriva på papper och stanna och jobba 😉

Så idag har jag precis avklarat min första ”riktiga” arbetsdag. Med de två veckorna med hemmajobb i ryggen så var jag inte speciellt nervös, jag visste att jag kunde nu. Jag gick ett varv på kontoret när jag kom och hälsade på alla bekanta ansikten + några till och fick många kramar och varma välkomnanden, så det kändes toppen. Och den här lilla filuren sitter och övervakar mig på mitt skrivbord när jag jobbar =D

image

Lilla Lage 🙂

Dagen gick bra. Blev inte så trött som jag trodde jag skulle bli på eftermiddagen och jag kom in i jobbet snabbt. Några nyheter i programmet och arbetssättet var det men inga konstigheter. Känns kul att vara tillbaka, kul att träffa lite vuxna människor och få känna sig ”viktig”.
Missförstå mig inte, mitt jobb som mamma är självklart det viktigaste jobbet jag har! 🙂

Så medan jag sitter och knappar på ett tangentbord är Johan hemma med barnen nu i oktober, sedan blir det inskolning för Nova i november. Det känns skittungt för mammahjärtat men jag har fått ett jobb vilket var stor prio nu. Tre månader till att börja med, så får vi se om det blir förlängning sedan.

Men nu är det dejt med Mr Kudde som gäller! God natt!

Kommentera

