Lekparken

Igår traskade och cyklade vi bort till lekparken efter lunch. Jag kan erkänna att vissa gånger vi går dit vill jag bara sitta på en bänk, låta Oliver få springa av sig lite och så kan vi gå hem sen. Igår var det faktiskt riktigt skoj att vara där, och vi var iväg i ungefär två timmar. Vi hann med både gunga, klättra, åka rutschkana, fika mellis, kissa på ett träd, byta en blöja (kod brun) och gunga lite till. Det var till slut min egen blåsa som gjorde att det var dags att gå hem (det var alltså Oliver som kissade på ett träd, inte jag).
Jag har inte så många bilder från besöket eftersom batteriet dog på telefonen, men jag fick en söt film på Oliver som puttar på Nova i gungan innan dess. Det var lite det som gjorde besöket igår lite roligare, och det var att även lilla fröken kunde leka där också, inte bara sitta i en vagn och titta på eller ligga och sova. Samtidigt gjorde det mig lite extra svettig när jag skulle hålla koll på och hjälpa två barn upp till de olika rutchkanorna…
Nova traskade omkring, grävde i sanden med händerna (tog en tugga…) och visade bestämt vad hon ville göra. Åka rutschkana och gunga var favoriterna. Hon kan åka i den lilla rutschkanan själv, men oftast när jag satte henne i den så vände hon sig om och liksom väntade på att Oliver skulle komma med. När han kom och höll om henne så de åkte ihop var hon som gladast! ❤
Oliver skrattade så han tjöt när han och jag gungade på en "fjädergunga" (syns i bakgrunden på andra bilden nedan) ihop och då mår mammahjärtat extra bra 🙂

image

image

image

image

En bra dag! 🙂

Kommentera

