Frågor

Oliver har börjat att, helt utan förvarning, ställa frågor på sånt han tydligen går och funderar över. Den senaste veckan har jag fått följande frågor;

* Vad betyder undersökning?
* Vad betyder stjäla?
* Har kameler tänder?
* Varför har vi naglar?

Jag har blivit lite överrumplad några gånger, och knappt vetat vad jag ska svara (varför har vi naglar liksom??). Och när jag väl svarar gäller det ju att formulera sig enkelt utan andra krångliga ord så han förstår.
Det är så fantastiskt roligt att få höra hans funderingar och jag hade gett vad som helst för att kunna höra hans tankar och tankegångar när han sitter och funderar över de olika sakerna.

Han har också börjat ställa den typiska ”varför det?”-frågan när man förklarar någonting. Inte riktigt lika roligt…! 😁 😜

Just idag är vår lille funderare hemma från dagis då han mådde lite dåligt imorse och kräktes lite innan frukost men tack och lov gick det över snabbt. Nu är han pigg och glad och precis som vanligt. Fast en liten tupplur i soffan kan man ju alltid ta ändå…
image

Kommentera

