Varför sova när man kan va vaken?

Klockan är 22:46 och Nova sitter klarvaken i sin säng medan jag ligger i vår. Tyst och nöjd tack och lov. Det har hon inte varit under kvällen annars.
Nattningen gick ganska smidigt utan större bekymmer, men redan efter en timme ungefär så vaknade hon första gången. Det har hon hållt på med under en veckas tid nu så vi är vana att springa upp och ge nappen och hunden, allt ifrån en till fem gånger per natt. Det har väl främst berott på förkylning men nu undrar jag om det kan vara tänder som spökar… =/
Men ikväll var det värre. När jag var uppe för andra gången kunde kan inte trösta henne. Till slut tog jag med henne ner till soffan i tron att hon skulle somna i famnen på mig där. Icke!
Johan tog upp henne och lyckades till slut söva henne. Trodde vi. Det tog bara minuter tills babyvaktens decibelmätare slog i taket igen.
Jag vaggade, vyssjade, gungade och kramade. När hon väl lugnat sig var hon nöjd så länge jag höll ett stadigt grepp om henne men gjorde jag bara minsta lilla tillstymmelse till att lägga ner henne i sängen så var det protester på en gång.
Nya försök att ta ner henne till soffan och där somnade hon till slut i famnen men vaknade strax, somnade om och vaknade om igen.
Klockan 22:40 såg det ut så här…

image

image

Nu verkar hon köpt läget eftersom jag är i rummet och kanske kanske till och med har somnat. Hoppas hoppas hon inte kommer vakna hundra gånger inatt bara… =/

Kommentera

