Gräsklippning, vimsiga mamman och blåbärspaj

Idag hade jag uppgiften att klippa gräset ännu kortare medan Nova sov. Så när jag lagt henne för hennes daglur gick jag och Oliver ut för att klippa gräs. Dock var det fortfarande så långt att det bara fastnade gräs i klipparen om och om igen vilket fick den att stanna så det var minst sagt kämpigt att plöja över hela trädgården. Fick kratta ihop allt gräs i högar som Oliver samlade ihop i en stor spann sedan. Som tack för den fina hjälpen fick han en peng!

image

"Jag gillar pengar!" sa han nöjt efteråt.

Efter lunch var det storhandling på schemat. Packar in barn, inköpslista, börkassar och skötväska i bilen och kör in till Ica Maxi (ca 1 mil från oss?). När jag står utanför affären och just satt Nova i en kundvagn slår det mig att min plånbok ligger hemma i handväskan och INTE i skötväskan som jag tagit med mig. Blir man trött på sig själv då eller?! Johan befann sig på andra sidan stan så hade nog varit lika långt att åka och hämta hans plånbok så det var bara att köra hem igen och hämta den. Var lite lätt irriterad när jag körde fram och tillbaka…

Hemma igen kom en lastbil med matjord som Johan, Leif och Magnus öste ut på baksidan. Och Oliver förståss! Han sprang runt med sin lilla skottkärra och öste ut han med, hehe. Så ikväll har Johan kunnat så gräs på baksidan och trädgården börjar äntligen se ut som den ska nu!

image

Uppställning av skottkärror!

image

Far och son kör ut matjord.

image

Far och son sår gräs.

image

Men innan gräset såddes så bjöds det på nybakt blåbärspaj på Kråkbärsvägen. Oliver var med farmor och farfar igår och plockade blåbär så fick hem närmare en liter igårkväll. Och ända sedan jag fick den här pajformen för mååånga år sedan har jag velat göra en blåbärspaj i den. Ikväll fanns det ju inga ursäkter! 🙂 Pajen avnjöts i kvällssolen på altanen! Perfekt avslutning på en lite svettig dag annars 😉

image

Kommentera

