Fisketur med barnen i Åsunden

Sol, blå himmel och minimalt med blåst. Ja, tro det eller ej men så löd väderprognosen för idag (när majoriteten av befolkningen började jobba, haha!), och då blev det fiske med hela familjen plus Magnus i Åsunden. Första, och antagligen sista också, turen i båten för mig för i år! Och premiär för Nova!

Jag packade ner sololja, fika, saft och vatten, filtar (i mängder), långbyxor och extrakläder så det antagligen såg ut som om jag skulle vara borta med barnen i en vecka! Även om solen sken när vi åkte var jag rädd att det skulle bli kallt framåt kvällen. Vid fyra var vi ute i båten på sjön och vid sju åkte jag och barnen hem medan Johan och Magnus åkte ut igen för att fiska gös. Men inte en enda gång behövde jag använda filtar eller långbyxor, varken på mig eller barnen. Det var så underbart väder idag så sololjan, solhatt och det stora paraplyet var det bästa jag hade till Nova.

image

Säkerheten först.

image

Taggade för fisketur. Foto: Magnus

image

Jag fick ett metspö att fiska med.

image

Oliver metar.

image

Nova satt bra framme i fören i skuggan under paraplyet.

image

Fast det var ännu roligare att stå upp och titta över relingen!

image

Svensk sommar när den är som bäst!!

image

Selfie!

image

Nova "metar"

image

Olle fick köra båten med pappa.

image

Jag och Nova hade det gött framme i fören. Och jag var inte topless, jag har en bikini på mig! 😝

image

Goa unge! Nova skötte sig bra och verkade tycka det var riktigt kul att åka båt.

image

Till slut nappade första abborren!

image

Oliver fick veva in en abborre också! 🙂

image

Lite missnöjd pojk som inte fick fiska mer... =P

image

Gösfiskarna begav sig ut igen.

En helt underbar eftermiddag/kväll där jag äntligen fick njuta av lite sol och svensk sommar ordentligt! Oliver var överlycklig när han fick köra båten och Mange lät Oliver veva in en abborre så han fick napp. Nova verkade trivas rätt så bra i båten med och var på bra humör nästan hela tiden. Hon var inte rädd eller ledsen när vi körde fort trots att det både skumpade och blåste, och hon tyckte det var väldigt intressant att stå och titta på allt i och runt omkring båten.

Nu sitter jag i soffan och väntar på att min nattfiskare ska komma hem. Enligt rapport för drygt en timme sedan så hade det nappat dåligt. Får hoppas de fått nån fisk på kroken efter det.

Kommentera

