Skitväder

Nu tänker jag gnälla! Nu tänker jag gnälla så det står härliga till.

SKITVÄDER!

installingsummer

Hela maj regnade bort. Hela juni regnade bort. Nästan hela juli har varit kasst. Förutom fem dagar i början av månaden som var så varma och soliga så då gnällde man för det. FEM DAGAR. Det var allt vi fick. Då stod jag inne och bakade till Novas kalas.

Sedan har det snittat runt 15 grader. Visst har det varit bra jobbarväder för vår del som haft massor att göra i trädgården. När det inte regnat.

Just nu öser det ner som om en ny syndaflod var på gång, åskar och blixtrar med. Hela dagen har varit jojo-väder med solsken och regnskurar om vartannat. Nu verkar det som om regnet vann…

image

Jag fick inte bada förra året och var bitter för det. I år ville jag ta ”revansch” men det har inte blivit mycket med det. Så nu är jag ännu bittrare…

 

 

 

😉

Kommentera

