Tand nummer 3

Idag är första dagen på länge då jag kunnat ta det lite lugnare utan att ha fullt av to-dos och måsten. Så det gjorde faktiskt inte så mycket att värmen vi haft i några dagar var som bortblåst idag. Bokstavligt talat! Det har öst ner hela natten och idag har det mest blåst hela tiden. Så det har varit en lugn innedag för det mesta.
Egentligen var dagen uppbokad med både BVC-besök och ettårsfotografering, men vi fick skjuta på båda på grund av Novas tandfeber. Jag vågade inte åka iväg till Partille för att ta kort med risken att Novas skulle vara trött och grinig. Nu är BVC-besöket flyttat till onsdag och fotograferingen till torsdag istället.

Att hennes feber berodde på tänderna precis som vi trodde fick vi för övrigt bekräftat idag när jag kände tand nummer 3 som spruckit genom i överkäken. Hennes högra framtand har försiktigt tittat fram nu. Äntligen…! Jag förväntar mig nästan att det kommer ploppa upp två-tre till inom en snar framtid.

image

Bild från häromdagen.

Kommentera

