Egentid

Egentid. Detta lilla ord. Ett ord som vissa personer har i överflöd, men som för en småbarnsförälder är värt sin vikt i guld, om man nu kan säga så om ett ord. Idag har jag fått massor av underbar egentid. Och nu menar jag inte en halvtimme medan barnen sover, eller ens en timme medan Johan är ute och leker med dem, utan ett helt dygn ungefär!

Igår lämnade vi av barnen hos farmor och farfar för att gå på bio ihop med Johans bröder och respektive, och sedan fick de sova där tills idag. Filmen vi såg var för övrigt Jurassic World. Förvånansvärt bra för att vara uppföljare, i klass med ettan 🙂

2015-06-24 20.20.21

Så idag gick Johan upp till jobbet som vanligt, och kvar låg jag i sängen – utan barn som väckte mig! När jag gick upp (strax innan nio ungefär) var jag helt själv i huset. HEEELT själv! Nja, katterna då men de sprang ut rätt snart. Jag åt min frukost i lugn och ro – det blev för övrigt en ”lyxshake” med soyamjölk, jordgubb&rabarberkvarg, F1 jordgubb+PPP samt frysta jordgubbar. Mums!

IMG_20150625_093726

Senare gav jag mig ut på en joggingtur. Jag hade siktet inställt på fyra kilometer, men när jag närmade mig hemmet fick jag sån håll att jag var tvungen att avbryta. Stor besvikelse. Jag hade orkat en kilometer till om jag bara hade kunnat andas ordentligt 😦

Screenshot_2015-06-25-11-17-57

Hemma igen blev det dagens benpass i 21 Day Legs & Booty challenge, och sedan kunde jag i lugn och ro ta en dusch. Utan att behöva vänta på att Johan kom hem, eller med rädsla för att det lilla barnet skulle vakna från sin vila… Helt fantastiskt! 😀

Duschad och klar tog jag sedan bussen in till stan och Knalleland för att uträtta lite ärenden. Jag bytte ett par stövlar till Oliver, köpte lite presenter… Och hela tiden kunde jag gå i affärer utan ett otåligt barn som drog mig handen. Slutligen mötte jag upp Johan när han slutat jobba och kunde lasta in alla mina kassar i bilen och åka med hem.

Det har varit helt fantastiskt att få denna egentid idag, och bara få komma bort från uppmärksamhetskrävande barn för en stund. Att kunna gå på toaletten utan någon som vill krypa upp i knät, att kunna göra mig i ordning utan att bli avbruten, utan att behöva byta en bajsblöja mitt i maten… TACK kära svärmor och svärfar!!

Men trots det så blev jag lite ”saknig” framåt eftermiddagen, speciellt när svärmor skickade några mms på mina små hjärtan där de var ute och lekte i deras trädgård. Hur påfrestande det än må vara att vara förälder vissa gånger så kan jag inte tänka mig ett liv utan dem. Älskade små hjärtegryn! ❤

Kommentera

