Efter regn kommer solsken eller Hur vi firade vår femårsdag

Jag hade tänkt blogga om dagen igår, innan vårt femårsfirande på kvällen, men som vanligt med två barn om halsen så räcker inte tiden till.
I måndags var det svårt att tänka sig att det någonsin skulle bli sol och varmt igen, så när man vaknade till en stor starkt lysande sol utanför fönstret igår var det lite chockerande… 😛 Men igår var det riktigt sommarväder, lämpligt nog på vår bröllopsdag. Fint väder, precis som för fem år sedan! 🙂
Efter lunch tog jag med barnen ut och gick till lekparken, och jah blev riktigt förvånad över att jag kunde gå i bara linne utan att frysa. Underbart! För första gången kunde jag även ta av Nova både mössa och jacka också och Olle lekte i sandlådan i T-shirt. Mobilen gick varm för alla bilder kan tog 😉

image

image

image

image

image

image

Efter lite lek så var Nova trött och det var dags för henne att sova, så jag lade henne i vagnen och tänkte att hon somnar nog på direkten. Här var dock jag och Nova inte överens…

image

Inte under hela vägen hem somnade hon. Inte heller när vi fick gå tillbaka till lekparken eftersom jag glömde hennes jacka där, och först när jag gått en extra sväng efter att vi kommit hem igen slocknade de små ögonen. Det här med att sova om dagarna börjar nog Nova tycka är lite överskattat…?

image

Så här satt Nova i vagnen hela vägen hem.

När Johan kom hem från jobbet sedan hade han med sig tre underbart fina röda rosor, ihop med en liten påse chokladdoppade jordgubbar ❤

image

När sedan barnen somnat för kvällen var det äntligen mamman och pappans tid. Då fick vi äntligen släppa lite på mamma- och papparollerna och vara man och fru för en gångs skull. Johan stod för maten, såklart, och det blev grillad oxfilé, ugnsrostad potatis och vitlök med grillade vårprimörer och grönpepparsås. Min man han kan! 😀

image

image

image

image

Efter maten fick Johan min present. Jag har satt ihop en fotobok om våra första år ihop och fem år som gifta. Upplägget var av ABC-upplägg där jag lagt till ett ord för varje bokstav. Det var A som i Apelviken (där Johan friade), B som i Babylycka, L som i Löfte och T som i Thailand till exempel.
Till efterrätt hade vi beställt hem två portioner hjärttårta, samma tårta vi hade som bröllopstårta! Underbart god!

image

image

image

En jättetrevlig kväll där vi bara fick vara, sitta och prata i lugn och ro och mysa ihop. Känner mig lyckligt lottad att ha träffat Johan och leva det liv vi har ihop. Vi passar så bra ihop och det finns inga tveksamheter om att det alltid kommer vara vi. Och jag menar kolla den här bilden, tänk att just jag fick den här snyggingen!! 😀

image

Bild från 5 juni 2010. En av mina favoritbilder på Johan. Foto: Anders Richter

Fem år har sprungit förbi och jag ser fram emot alla kommande år ihop med honom! ❤

PS. För dig som undrar så är gårdagens vackra väder som bortblåst idag. Bokstavligt talat. Regn och blåst idag igen! 😦

Kommentera

