Regn regn regn

Det är den andra juni idag. Juni! Tittar man ut skulle man dock tro att det är oktober. Hela maj har regnat bort och det håller i sig. Det vräker ner och har gjort så hela dagen idag. Det blåser typ halv storm och är bara riktigt skitväder rent ut sagt. Imorse tog jag på Nova fodrade regnbyxor (!!) när vi cyklade till dagis. När jag skulle hämta hem Oliver igen ringde jag och bad att få hämta lite senare när Nova somnat så jag slapp dra med henne ut i regnet. Det är mössa och vantar på barnen så fort vi går utanför dörren.
Dagisfria dagar har Oliver fått spendera framför TV’n när tågbanan och legot inte längre är roligt. Dagar i år med temperatur över 20 grader går nog räkna på en hand.

Jag repeterar, det är andra juni idag! Vore trevligt om det vände snart…

image

Ännu en inomhussysselsättning. Oliver fick "härmrita" en blomma 🙂

Kommentera

