Resultat av 21 Day Bikini ABS challenge

I onsdags var challenge nummer 2 slut, den som fokuserade på magen. Samma dag var jag och träffade min coach Kicki för en slutscanning. Efteråt kände jag mig jättebesviken. Jag hade bland annat tappat ett kilo i muskelmassa, och var alltså tillbaka där jag började. Anledningen tror Kicki är för att jag fått i mig för lite proteiner. Jag har ätit ungefär som under första challengen, men behöver tydligen öka det ännu mer. Måttbandet visade inte så mycket minskning som jag hade hoppats på heller och jag såg mest det negativa. Skyller på en dålig dag eller två… 😉

Dock var det några bra siffror också. Min metaboliska ålder sjönk ytterligare ett år till 26 år och i skalan för bukfett har jag sjunkit från en 3a till en 2a (mellan 1-12 anses som hälsosamt).
Det som fick mig att känna mig lite positiv igen är när jag tittar på mina bilder, samt jämför med hur måttbandet faktiskt en gång var. Och det är ju faktiskt inte de där osynliga siffrorna som räknas, utan det som faktiskt syns! Se själva! 🙂

image

image

Vilken fantastisk hållning på bild nummer 1...😛

Bild 1 är från allra första dagen av första challengen, dvs 7 april. Bild nummer 2 är från dag 21 (eller 22?) i slutet av april. Sista bilden är från igår, 29 maj.

Jag har en bit kvar tills jag är nöjd, och jag ska fortsätta kämpa. Hur strikt det blir i sommar återstår att se, men jag ska försöka i alla fall.
Nästa challenge blir med fokus på ben och rumpa. Johan tyckte helt klart jag skulle gå den med, haha.

Kommentera

