Effektiv söndag

Idag unnade Johan sig en paus från trädgårdsarbete och åkte och fiskade på förmiddagen. Oliver fick följa med vilket gav mig en lugn och skön morgon med Nova. Passade på att gå ut på barnvagnspowerwalk i schizofrenvädret, men det var bara ett lätt duggregn jag råkade ut för. Var dock rätt blåsigt så rätt kallt ändå.

image

Efteråt körde jag dagens pass i 21 Day Bikini ABS challenge. Är inne på dag 11 nu och övningarna är rätt tuffa. Fortfarande ingen vidare träningsvärk i magen, men däremot skavsår på armbågarna efter alla plankövningar, samt i rumpan/svanskotan på grund av crunch/situps-övningarna! =P

Efter lunch drog även jag på mig jobbarbyxorna för ett ryck i trädgården. Vi körde först bort två lass med skräp/trädgårdsavfall till återvinningscentralen, och sedan satte vi upp isodrän-skivor på södergaveln medan Nova sov sin eftermiddagslur. Vi sätter dubbla lager för extra bra isolering, och det gick snabbt och lätt att smäcka dit. Oliver hjälpte till att langa plugg till oss och jag tyckte det var riktigt kul 🙂

image

Foto: Johan

image

Foto: Johan

Får se om jag och Oliver kan göra ett ryck imorgon med och börja sätta upp på framsidan när Johan jobbar. Det beror på väder och Nova hur det blir med det…!

Kommentera

