Poppis med loppis

Jag älskar att göra fynd. Att gå på loppis och hitta saker man vill ha och behöver till en billig peng. Speciellt kläder till barnen som växer ur dem och sliter ut dem på nolltid. Idag var det Stora loppisdagen på Åhaga, något som planeras in i almanackan varje år! En timme innan det öppnade var jag, Sara och svärmor på plats för att ställa oss i kö. Som tur var så sken solen och värmde bra i den kalla vårluften, och vi pratade bort den där timmen rätt bra så det kändes inte så långtråkigt. För det gäller att vara i tid om man ska slippa den låååånga kön…

image

image

Jag hade en liten lista på saker jag skulle leta efter men det var inte mycket som prickade av på den alls. Vårskor till Oliver hittade jag, splitternya oanvända Adidas, som visade sig vara för stora men de växer han ju i. Ett par skor till mig blev det också, mina livs första äkta Converse! 😛 Annars blev det mest lite kläder till Nova, en skinnjacka till Olle, en blus/tunika till mig och en planeringstavla.

image

image

Nova fick en hårrosett

image

Efter tre timmar där inne (tiden går fort när man har roligt ;)) så packade vi in oss i bilen igen och åkte hem.
Eftermiddagen spenderades hos farfar och farmor, där vi åt grillat. Att båda barnen stensomnade i bilen hem är ingen underdrift.

image

Kommentera

