Aprilväder

Min första (och enda) tanke när klockan ringde imorse var att jag skulle strunta i den planerade barnvagnspowerwalken idag och stanna hemma och sova medan Oliver var på dagis. Men sedan kom det där samvetet och… jag vet inte om vi ska kalla det ”kämparglöden” fram och jag tyckte allt jag kunde gå ut och röra på fläsket ändå. Laddade upp med proteinvåfflor och bäddade ner Nova i vagnen. När jag lämnade hemmet sken solen, även om jag såg lite mörka moln söderöver. Efter en kvart var himlen svart. Vid tjugo minuter kom en rejäl hagelskur som sedan övergick i regn. Eftersom jag var nästan halvvägs var det bara att fortsätta traska på. Nova sov gott i vagnen hela rundan medan jag gick och blev blöt både utifrån och inifrån. Regnet pågick i drygt tio minuter innan det lättade upp och höll upp lagom tills jag kom hem.

2015-04-29 10.33.44  2015-04-29 11.08.23

Hemma igen körde jag ett eget träningspass, som jag är van vid att göra vid det här laget. Får ju inte slappa till helt nu innan nästa challenge drar igång den 7 maj 😉 Gjorde intervaller med squats, dips, rygglyft, rumpövning, armhävningar och en alternativ variant på situps i tre varv. Under tiden kröp Nova omkring mig och lekte i hobbyrummet. Gick bra tills hon fick för sig att krypa in under mig när jag gjorde dips, haha.

image

Vädret har fortsatt visa sig från sin bästa aprilväder-sida med växlande sol, regn och hagel. När jag skulle cykla och hämta Oliver på dagis kom ännu en hagelskur, något som inte alls uppskattades av stackars Nova bakom mig på pakethållaren. Väl hemma igen höll jag mig inomhus resten av dagen! 😛

Kommentera

