Resultat av 21 Day Bikini Bootcamp

Ja nu har jag facit av tre veckors slit. Jag kände mig lite uppgiven igår med så lite resultat på vågen, men det var inte där resultaten syntes (och egentligen är det ju inte det som är det viktigaste ändå). Jag tog upp måttbandet till slut och tappade nästan hakan när jag upptäckte att jag minskat fyra centimeter runt midjan! På tre veckor! Fyra centimeter kanske inte låter så mycket, men testa själv att hålla ett måttband runt magen och håll ut fyra extra cm, eller dra ihop måttbandet fyra cm, så ser ni 😉
image

Idag träffade jag min coach Kicki för att få alla siffror med hennes ”magiska hitech-våg” som får fram alla möjliga siffror om mig. Kändes som bara några dagar sedan jag var där sist och fick veta min ”fetthalt” och att min metaboliska ålder var 34 år. Ganska deprimerande… =P
Idag såg det annorlunda ut. Vågen visar bara drygt ett kilo mindre, men så har muskelmassan ökat med lite över ett kilo. Jag har minskat 3% (procentenheter) i fett och min nya metaboliska ålder är 27 år. 27! Jag har blivit sju år yngre, på tre veckor! Eller ja…typ då! 😉

7 april 2015 – Dag 1
Vikt: 67,2 kg
% fett: 30,5
Kg muskler: 44,3
Midjemått (ca 3 cm nedanför naveln, största omkretsen): 100 cm
Metabolisk ålder: 34

28 april 2015 – Dag 22
Vikt: 66,3 kg
% fett: 27,5
Kg muskler: 45,6
Midjemått (ca 3 cm nedanför naveln, största omkretsen): 96 cm
Metabolisk ålder: 27

Det har gett mig massa pepp och boost för det jobb jag lagt ner, alla chips jag inte ätit och allt stånkande och stönande jag gjort nere i hobbyrummet om kvällarna! Så självklart ska jag hoppa på nästa challenge nästa vecka, 21 Day Bikini ABS bootcamp! Bring it on! 😀

Kommentera

