En bra fredag

Jag hade planerat det så bra. Igår messade farfar (/svärfar) och undrade om Oliver ville komma upp och åka traktor med honom idag. Duuh, bajsar björnar i skogen?!
Så vid åtta imorse kom farfar och hämtade Oliver och jag och Nova fick en mor-och-dotterdag utan tider att passa, underbart! Så jag planerade att vi skulle käka lite mellanmål vid halv tio och så skulle Nova få sova i vagnen medan jag gick ut på powerwalk i det fina vädret. Jag skulle dessutom göra proteinvåfflor som jag fick recept på häromdagen via Facebook-gruppen för 21 Day Bikini Challenge. Perfekt!
Problemen började när Nova helt plötsligt blir vråltrött redan vid nio! Jag sitter och försöker truga i henne macka och banan medan hon skriker och sover i matstolen samtidigt typ. Det fanns inte annat val än att trycka i henne så mycket som möjligt innan hon somnade och sedan lägga henne. Jag lade henne dock i vagnen och ställde i trädgården utanför köksfönstret så somnade hon på två röda där. Sedan fick jag göra klart mina våfflor och byta om i köket medan de gräddades och äta så fort jag kunde.

image

Proteinvåfflor med hallonkvarg och blåbär

De blev inte alls frasiga som receptet sa, utan så fluffiga att våffeljärnslocket lyfte, haha. Men de var goda ändå 🙂

När jag väl kom ut och började gå hade Nova redan hunnit sova en halvtimme. Hon vaknade när jag baxade ut vagnen från trädgården (hon är så himla lättväckt på dagarna!) men somnade om igen. Sedan passerade vi dagis och lekande (skrikiga) barn väckte henne igen. Denna gång trodde jag inte hon skulle somna om, men till slut slöt hon de små blå och sov gott resten av promenaden. Någon vidare solig promenad blev det inte heller som jag planerat, utan det duggregnade lite.

image

Hemma igen ställde jag in vagnen i garaget medan jag körde min bikini challenge-träning i hobbyrummet som ju ligger vägg i vägg med garaget, medan Nova sova vidare där. Perfekt!Trodde hon skulle vakna när som helst, men jag hann slutföra hela träningen och pusta ut, stretcha och kolla Facebook med. Vågade dock inte hoppa in i duschen, men då lilla fröken sov i totalt 2,5 timme (!!) hade jag hunnit duscha flera gånger om. Får ta det i nästa sovpaus.
En bra dag annars när jag redan hunnit med träningen på förmiddagen. Det blir bara bättre av att det är fredag och utanför fönstret skiner solen igen! Och dessutom har Lasso skött dammsugningen inför helgen medan jag var ute och gick! ☺👍

image

Hon är nästintill besatt av detta "husdjur"! =P

Kommentera

