Cykeln till dagis med Nova

Att jag cyklat till dagis för att lämna Oliver har jag redan berättat, men då har Nova legat kvar hemma och sovit. Idag fick hon följa med! Fick en cykelbarnstol av min äldste bror häromveckan och igår kom den på plats på min cykel. Det var inte det roligaste premiärvädret med duggregn, men det gick bra ändå. Nova var lite grinig under påklädningen (och det var jag med för alla plagg som skulle på tre personer…) så fick muta henne med nappen. Sedan satt hon tyst och snäll under färden på cykeln, samt under lämningen inne på dagis.
Oliver är överlycklig över den ringklockan Johan köpte i måndags som vi monterat på hans cykel. Det plingas stup i ett! 🙂

image

image

Nu kommer hämtningar och lämningar gå snabbt och smidigt även med Novas nya sovtider! 🙂

Kommentera

