Inflyttningsfest, sovmorgon & sänkt spjälsäng

I lördags hade vi inflyttningsfest och 35-årsfest för Johan med hans kompisgäng. Vi blev 11 personer till slut, något färre än beräknat men vi hade det himla trevligt. Vädret tillät att vi kunde grilla maten men äta fick vi göra inomhus.

image

image

image

image

image

Till efterrätt gjorde jag två ananaspajer och de gick åt nästan helt och hållet båda två. Omtyckt av alla tror jag 🙂

Barnen var hemma hos farmor och farfar undertiden och sov över till söndagen. Det var första gången vi hade Nova borta över natten men det gick jättebra. Det gav oss den första riktiga sovmorgonen på över nio månader och det tog vi verkligen till vara på. Vi fick inte upp ur sängen förrän runt elva, haha! Välbehövligt, då det blev sent i säng på lördagen.

Idag är det måndag och vardag igen. Jag har fixat och donat mest hela dagen, bland annat tvättat kläder och sängkläder, torkat ur hela kylskåpet och sänkt Novas spjälsäng. När jag kom in till henne häromdagen så hade hon lyckats resa sig, men stod som en banan lutad mot kanten. Så när jag ändå bäddade rent så passar jag på att sänka, så vi ligger steget före henne.

image

5 thoughts on “Inflyttningsfest, sovmorgon & sänkt spjälsäng

Kommentera

