35-årsdag, trädgårdsröj & syskonbad

Idag fyller min älskling, kära make och pappa till mina barn 35 år och det firades med frukost på sängen idag. Oliver ville gärna springa in och väcka pappa flera gånger men jag fick hejda honom tills äggen var kokta och kaffet var bryggt. Sedan åt vi mackor i sängen alla fyra och Johan fick öppna paket från oss.

image

image

image

Sedan hade vi Peter och Tytti på fikabesök och grabbarna lekte så skratten (och gråten…) ekade i huset 🙂

Därefter gick vi faktiskt ut och började förbereda vår trädgård inför den stundande dräneringen! Vi grävde upp all kant- och gatusten som ligger runt huset och Oliver hjälpte självklart till 😉 Imorgon ska vi riva altanen. Känns lite tråkigt då den är så fin, men förhoppningsvis kan vi bygga upp en fin ny altan med tak sedan.

image

Plockar bort sten...

image

Plockar bort mer sten...

image

image

Jodå, jag hjälpte till också! 😉 Foto: Johan

image

Mera sten(plattor) som ska bort...

image

Mycket sten blev det... (och detta är INTE allt!)

På kvällen stack iväg Johan och kollade på Elfsborgs Allsvenska premiär (vinst mot Djurgården 1-2!) medan jag var hemma med barnen. Då Nova behövde ett bad och Oliver prompt insisterade på att få duscha igen, trots att han duschat på förmiddagen, så slog jag två flugor i en smäll och lät dem bada ihop i badkaret! Lyfte bort skötbordet så de skulle få bra med plats att leka och plaska en stund och det gjorde de! De hade väldigt kul båda två, och jag knäppte kort för glatta livet! 😁;)

image

image

image

image

image

image

Lagom tills båda barnen var nattade kom Johan hem så nu ska vi fortsätta kvällen med lite söndagsmys 🙂

Kommentera

