Barnvagnspowerwalk

Idag blev den äntligen av! Första barnvagnspowerwalken sedan oktober och därmed den första rundan sedan flytten! Det gick ju rätt bra där ett tag, blev två rundor i veckan för det mesta och kilona minskade faktiskt tills jag var nästan nere på Olivers inskrivningsvikt (61 kg). Sedan kom den kalla regniga hösten, och vintern…och julen! Nu är jag uppe nånstans mittemellan Olivers och Novas inskrivningsvikter och jag känner mig…hmm…degigare. Dags att börja traska igen!
Nu är det mest snön som satt käppar (slask) i hjulen för mig (bokstavligt talat) men idag kunde jag inte skylla på det.
Igårkväll mätte jag ut en tänkt promenadrunda på iform.se som visade sig vara ca 4,5 km – perfekt. Det stämde bra enligt RunKeeper idag så den rundan kommer jag nog gå igen. Börjar med lite nedför, sedan plant längs med en gammal banvall och sedan en mördarbacke i slutet. Är benen lite lagom möra när man kommer hem 😉

image

Kommentera

