Sjukling

Det började med att Nova vaknade och var lite snuvig i söndags. Inget konstigt med det, det händer ju titt som tätt. Näsan rann dock lite mer än vanligt nu och i måndags var hon väldigt gnällig och klängig. Fick henne inte att sova i sin säng på förmiddagen, något som annars är lätt som en plätt.

image

Det enda som dög...

Igår åt och sov hon ungefär som vanligt och det var inga större konstigheter. På kvällen kändes hon dock väldigt varm så lagom till nattningen fick hon en Alvedon mot febern.
Inatt tror jag att jag var uppe ungefär en gång i timmen och stoppade in nappen. Vid halv fyra var hon jättevarm så jag gick upp och gav ny Alvedon, bytte blöjan när jag ändå höll på och gav henne lite vatten att dricka. Sedan sov hon gott till sju på morgonen.
Idag har det varit snuvigt och gnälligt igen. Satt med henne i famnen och det gnyddes ynkligt. Hämtade en napp och sen tog det inte lång tid förrän huvudet föll mot min arm och ögonen slocknade.

image

Nu sover hon i sin säng och jag tänkte passa på att sova lite jag med. Kan behövas efter den här natten.

One thought on “Sjukling

Kommentera

