Ringa mormor

Jag skulle skicka ett meddelande till Johan för en stund sedan och frågade om Oliver ville hälsa något till pappa. Då ville han hälsa till farfar och sedan sa han ”Mormor!”. Jag föreslog att vi kunde ringa till mormor sedan vilket han tyckte var en bra idé.
Så jag ringde upp mamma och pappa och pappa svarade. Eftersom han ville ringa mormor blev det nog lite fel när morfar svarade så han frågade efter mormor. Men sedan pratade han faktiskt med henne i telefonen och kunde svara på mormors frågor (typ). Jag körde med högtalarfunktionen så jag kunde ”översätta” lite åt mormor när det behövdes. Innan när vi hållt fram en telefon har han mest flinat och inte sagt ett ord.
Det var så kul att lyssna på honom och höra hur han säger att han vill komma och hälsa på. Det värmer mitt hjärta att höra. Självklart är jag superglad över hans fantastiska relation med farmor och farfar men jag är ju lite partisk i frågan och vill ju inte att mormor och morfar glöms bort, eftersom de inte träffas lika ofta 😉 Nu dröjer det inte allt för länge innan vi kommer åka hem och hälsa på mormor och morfar så då får han busa med dem!

image

Bild från september.

image

Bild från augusti.

Kommentera

