Byta till sittvagn

Ja när ska man byta till sittdelen på barnvagnen egentligen? Jag vet att det inte skulle vara några helst problem att göra det nu, enda anledningen att jag inte bytt än är främst för att det känns mer varmt och ombonat för henne i liggdelen. Vagnen har ju en stor fördel att madrassen går att höja upp i huvudänden så hon kan sitta och kika nu. I och för sig så sitter hon upp ännu mer än vad madrassen ger stöd till, så därför jag börjar fundera på att byta nu. Var lättare beslut med Oliver då det var lagom att byta mitt i sommaren…

image

Sitter och spanar på väg till dagis

image

För övrigt har min lilla tös börjat ställa sig på knäna nu, från magliggande. Sen står hon och ”juckar” lite innan hon lägger sig ner igen. Hon vill så gärna komma framåt för att nå sina leksaker som alltid lyckas hamna precis utom räckhåll, men det enda som händer är att hon kanar bakåt istället = arg bebis.

image

Enda bilden jag lyckats ta på henne på knä.

2 thoughts on “Byta till sittvagn

  1. skönt att kunna fälla upp liggdelen ändå 👍 jag bytte nog till medina vid 5 månader, hon va skogstokig för hon inte fick sitta och titta ut. viljestark sen födseln 😁
    ja tycker du kan byta så länge du har en bakåtvänd sittdel? har du fotsäck till vagnen så hon behåller värmen om fossingarna? 😊

Kommentera

