Hoppgunga, hela natten och gungpremiär

Igår satte jag Nova i hoppgungan för ett nytt försök att få henne att gilla den. Oliver stod framför henne och hoppade upp och ner och visade hur hon skulle göra, och det verkade hjälpa lite för hon började få lite kläm på det och skuttade upp och ner. Några gånger till så! 😉

image

image

Den sista tiden har Nova ätit välling på kvällen och sedan vaknat en gång vid två-tre-tiden för att äta. Jag har tänkt att försöka skippa det målet snart men det har inte riktigt varit läge för det, men inatt gjorde jag det av en ren slump. Hon vaknade vid halv tre och jag testade att bara ge nappen istället för att ta upp henne. Det var lite motvilligt men till slut somnade hon om. Hon vaknade till en kort stund senare men även denna gång nöjde hon sig till slut med nappen. Seger! 🙂 ✌
Var helt säker att hon skulle vakna runt fem igen som hon brukar, men hon sov ända till sju innan jag ammade henne. Hade egentligen passat att ge henne gröt då, men lat som jag var så ammade jag och hoppades på att få sova lite till istället 😉
Ska fortsätta med detta och hoppas på att hon snart sover hela nätterna utan att behöva äta eller ens vakna sen *längtar efter hel natts ostörd sömn*

Idag faller det ännu mer snö från ovan! Inga stora flingor utan smått, smått, men jag vill inte ha mer nu! Det var kul att skotta de två första gångerna 😛

Dagisfri dag idag i alla fall, så vi tog oss till lekparken för att åka lite snowracer på den lilla kullen där och leka lite. Oliver ville gunga så högt att han kom ända upp till himlen, och Nova fick sin gungpremiär! Satte henne i babygungan och när jag busade med henne var det roligt, men att bara sitta där och gunga fram och tillbaka var hon inte så road över.
image

20150202_105510  20150202_105507

image

Kommentera

