Pulka till dagis

Nu är det verkligen riktig vinter ute. Riktig vinter som de ska va! Det har snöat i flera dagar och för en gångs skull så har det fått ligga kvar mer än typ två timmar som innan. Just nu singlar snön sakta ner vilket nästan ger mig lite julstämning. Det är så här som man tycker det ska vara när man vaknar upp den 24 december. Lite så där så man väntar sig höra lite bjällror och se en häst med vagn, jag menar släde, komma travande från skogen. Mysigt är det i alla fall! 🙂

image

Fram tills man ska ut med en barnvagn! Nu i två dagar har jag kunnat ta bilen till dagis och lämnat Nova hemma med Johan som varit hemma från jobbet, men idag var han tillbaka igen. Så jag funderade på hur jag enklast skulle få Oliver till dagis utan att gå och förbanna snön och vintern med en vagn som kör fast. Eftersom jag inte kunde montera fast medar på vagnen imorse, vilket var min första tanke, så kunde jag istället tajma in så jag la Nova för att sova lagom tills jag skulle gå med Oliver. Hon sover alltid runt en timme på morgonen efter frukost, så jag vågade faktiskt lämna henne själv i huset medan jag satte Oliver i pulka och traskade iväg! Storebror var förståss hur nöjd som helst! :mrgreen:

image

Den stora frågan är hur jag gör nu i eftermiddag när jag ska hämta honom. Då vet jag inte om jag kan tajma in hennes sovstund lika bra… 😕

Kommentera

