Apelsin

Idag var jag hemma hos en av tjejerna från mammagruppen här i Dalsjöfors som jag gick i med Nova. Det är den tredje träffen vi själva anordnar utanför BVC’s regi, men den första jag var med på då diverse baciller och skit kommit i vägen de andra gångerna. Kul att äntligen komma iväg och få sitta och prata sömnlösa nätter, matningsknep och bajsblöjor med likasinnade 😉
På fikabordet hade dagens värd ställt fram lite apelsinklyftor. Jag tänkte att Nova kan väl få smaka lite lite lite… Bara suga lite på en klyfta för att få känna smaken liksom…? En mamma berättade att hennes dotter älskade apelsin och citrusfrukter. Jag har aldrig ens tänkt tanken att man kan ge det till så här små!
Nova blev helt galen! Hon älskade det, och blev skitsur så fort jag tog bort klyftan från henne. Än värre när jag åt upp den, haha! 😂 Så jag tog en ny klyfta som hon fick suga på och jag tror hon lyckades suga ur varenda droppe juice ur den. Fick till slut muta med lite majskrok för att hon skulle komma över den där apelsinklyftan! 😁

image

Gott med apelsin

När Johan skulle iväg ett ärende i eftermiddag bad jag honom köpa hem några apelsiner, så fröken fick smaka lite ikväll också. Inte riktigt samma frenesi som på förmiddagen, men hon smaskade, sög och tuggade på så gott hon förmådde även ikväll.

image

Kommentera

