Må bra

Åh vad det är skönt att må bra igen!! För det har jag inte gjort de senaste dagarna… Som jag nämnde blev ju Oliver magsjuk i torsdags. Stackarn, jag led så med honom men han var så duktig ändå. Som tur är verkar ju inte barn må dåligt på samma sätt som vuxna, utan de kräks och så är det bra för stunden, tills de kräks igen. Så mellan varven lekte han nästan som vanligt, ville gärna äta men tog bara en tugga eller två innan han var nöjd.
Allt som allt var Oliver dålig mellan klockan sex på morgonen till sista spyan klockan två på dagen.
På kvällen var jag orolig om jag började bli dålig, men lite mat i magen så var jag bra igen – jag var bara hungrig som tur var.
Samma ”tur” hade jag dock inte kvällen därpå. Kände mig lite konstig men hoppades att jag bara var hungrig. Tyvärr var det inte så, men vi hann tack och lov precis lägga barnen innan det satte igång för mig. Ska inte ta några detaljer men jag finner knappt ord för hur dåligt jag mådde. Gick och lade mig i förhoppning att kunna somna ifrån det, men fick springa skytteltrafik till toaletten hela kvällen. Inte ens när jag var en urvriden disktrasa flera timmar senare fick jag sova. Tror knappt jag sov nånting på hela natten.

Även Johan tömde magen på natten så igår lördag var vi två zombies som knappt kom ur sängen. Jag gick bara upp för att ge barnen frukost och packa ihop kläder till dem för att skeppa iväg dem till farmor och farfar som var snälla nog att ta hand om dem hela dagen igår. Vi var helt enkelt oförmögna till det… 😯
Sedan låg vi i sängen eller soffan hela dagen, levde på några glas Coca Cola och vatten tills barnen kom hem igen vid sex på kvällen. Då fick vi ta alla våra sista krafter vi hade för att ge dem kvällsmat och lägga dem, sedan gick vi och lade oss med!
Tolv timmars sömn senare är vi nya människor! En dusch senare och jag känner mig förnyad! Åh vad det är underbart att må bra!! :mrgreen:
Det var till och med att jag övervägde att ta en rejäl powerwalk med barnvagnen idag, men nja, nån måtta får det väl vara på hurtigheten en dag som denna 😉

Kommentera

