Bortblåst familjeaktivitet, bastupremiär & Egon

Vi har sedan inflytten i huset lurat på vad vi ville ha för tavla/tavlor i vardagsrummet, då vi kom fram till att en canvastavla hade passat bra. När vi till slut bestämt vilket av mina foton vi ville ha dröjde det ytterligare ett tag innan vi fick tummen ur och beställa. Vi beställde från bestcanvas.se som kunde göra canvastavlor i panoramaformat och i fredags fick vi den hemlevererad och kunde hänga upp den på väggen.
Bilden tog jag på Gotland när vi var där med Andreas och Sara sommaren 2011.

image

Igår lördag vaknade vi till snöfyllda grenar på träden och i luften virvlade stora snöflingor och termometern visade precis runt nollan. Härligt! Nu skulle Oliver få komma ut och leka i snön, han som missade tillfället i onsdags när jag låg nedbäddad med feber. Nu skulle vi vara ute i trädgården hela familjen och göra snöänglar, ha lite snöbollskrig, bygga snögubbe och ha så där löjligt familjemysigt medan Nova skulle sitta och skratta åt oss i sin babypulka.
Verklighet:
Nova sov så Johan tog med Oliver ut för att skotta uppfarten först, och då hade snöandet redan upphört och övergått till regn vilket gjorde snön tung som bly. När Nova vaknat klädde jag på oss för att gå ut. Johan hade då nästan skottat klart och var blöt, trött och svettig och inte alls sugen på att bygga snögubbe. Men jag hade bestämt att vi skulle ju vara ute nu så jag satte Nova i babypulkan och drog henne lite över trädgården. Hon såg måttligt road ut…. Oliver kinkade för han också ville åka pulka. Novas icke så regntåliga overall började bli blöt, regnet envisades och vinden tilltog så när Johan var klar och ville gå in så fick han ta med Nova.
Jaja, jag och Oliver kunde ju fortfarande ha skoj ute! Oliver fick åka lite i pulka som jag drog runt runt i trädgården, men vi måste ju ha en snögubbe med! Jag gav mig den på att bygga en så jag kämpade på i regnet och den piskande vinden tills svetten rann och fick ihop en snögubbe lika hög som mig själv, men när jag bara skulle justera den lite så rasade halva gubben ihop. Jag tittade på dem raserade gubben och visste inte om jag skulle skratta eller gråta, tittade på Oliver som satt i pulkan med genomblöt overall och på träden som slog i vinden.
Nä, jag ger upp! Nu går vi in! 😧

Till kvällen kom Johans bröder med fruar där vi invigde vår bastu, åt god mat och spelade sällskapsspel medan stormen Egon härjade utanför. Det blåste så våra vardagsrumsfönster bågnade (!!) så jag var helt säker på att de skulle explodera när som helst. Strömmen gick två gånger men kom tillbaka inom en minut, vilket vi nästan blev besvikna över, haha. Vi som förberett med tända ljus…! 😁

image

Nu är bastun invigd!

Nu tänkte jag ställa mig och laga lite barnmat till vår prinsessa 🙂

One thought on “Bortblåst familjeaktivitet, bastupremiär & Egon

  1. blir du arg om jag erkänner att jag skrattade högt när jag läste om snögubben? 😁 såg det så bra framför mig haha
    så himla typiskt, det blir aldrig som det är tänkt. ibland lite bättre också förstås 😉

Kommentera

