Tre timmar

Efter att Nova ätit lunch idag gick jag och lade henne. Klockan var då precis runt tvåslaget. Jag passade på att själv vila lite då min feber fortfarande inte gett med sig helt och jag är trött och slö. Johan tog med Oliver och slängde skräp på återvinningscentralen och var sedan ute och lekte lite så jag hade lugn och ro. Kunde inte sova, men det var ändå skönt att bara ligga och vila lite.

Klockan var halv fem innan jag verkligen reagerade. Nova sover än??! Fick ju självklart göra den obligatoriska ”lever-hon-kollen” och ja, hon rörde sig. Klockan hann passera fem innan jag gick in för att till slut väcka henne, men då låg hon vaken och glad som en lärka och sparkade i sängen.

image

Tre timmar? Det har aldrig hänt. Fröken ”jag-sover-MAX-en-timme-på-dagen”?? Så länge sov hon inte ens inatt i ett svep! =P

Försökte för övrigt introducera välling för damen igår. Ingen hit alls! Hon vägrade! Samma sak vid frukost idag. Tips någon? Gröt äter hon med hull och hår!

4 thoughts on “Tre timmar

  1. Äter hon ersättning? Vi blandade lite lite välling i ersättningen och sen ökade vällingen mer och mer successivt. Man kan ju pumpa ur mjölk och göra likadant med det. Då vänjer de sig vid smaken.

      • Nu har jag testat två kvällar och kan säga att det nog inte är vällingen i sig hon ratar, utan flaskan överhuvudtaget! Hon blir jätteledsen så fort jag försöker ge flaskan, oavsett innehåll. Helt plötsligt så där… Ikväll gick det bra när jag ammade en halvminut först, avbröt och ”tryckte in” flaskan istället. Då åt hon tills hon stendäckade!
        Där hade jag blandat i en halv deciliter välling så tror jag ska testa välling imorgon efter att ha ammat lite först.

Kommentera

