Barn uthyres

Ligger nedbäddad i sängen med tjock tröja, mikrovärmda vetetofflor, fluffig pläd och täcke upp till öronen för att inte frysa arslet av mig. Det började igår med värkande muskler och helt matt i kroppen så var sängliggande hela dagen. Trodde inte jag hade feber men det hade jag nog. Inatt låg jag och feberyrade hela natten så hjärnan gick på högvarv.
När jag gick upp med Nova och nytt blöja vid sju idag var hon varm som en kokplatta – japp feber! Men en Alvedon och två timmars sömn verkade göra susen för hon har varit feberfri och pigg sedan dess. Imorse var jag piggare men nu är statusen densamma som igår så nu ligger jag och väntar på att Alvedonen ska kicka in. Termometern visade 39 grader för en stund sedan.

image

Visade sig vara den bästa mors dag-presenten jag kunde få för mina frusna fötter: vetetofflor!

Det är illa nog att vara sjuk, men att vara det när man har små barn som är beroende av en är inget vidare! Tack och lov är Nova fortfarande liten nog att vara ganska nöjd med att bara sitta hos mig i sängen med en leksak eller två, och tack och lov var Johan pigg nog att leka med Oliver igår. Idag däremot börjar även Johan känna sig hängig så blir han sjuk med vet jag inte hur vi gör… =O
Barn uthyres en vecka??

Kommentera

