Personlig Almanackas rimtävling

För ett par år sedan beställde jag en almanacka från personligalmanacka.se och upptäckte för ett tag sedan att de finns på Facebook. Gillade deras sida och såg igår att de utlyste en rimtävling där man kunde vinna ett presentkort hos dem. Det fanns ju inget att förlora tänkte jag, så satte ihop ett par rader.

Här får du en klapp som inte är digital,
men som för ändamålet är helt optimal!
För en stund får du lägga undan din mobil,
och istället öva på din handstil!
Det sägs att livet är dagarna vi minns,
här kan du se alla som finns!
Nu kan du anteckna, boka och planera,
så vet du hur du dagarna ska spendera
Med denna behöver du inte känna dig senil,
dessutom med alldeles personlig profil!

image

Och jag vann! 😀 Så jag skickade ett mail till dem, och när ändå ångan var uppe så skrev jag även det på rim! 🙂

Jag fick alldeles nyss på Facebook lära
Att ni mig med ett presentkort vill förära
Här får ni veta i detalj
Hur ni ska ge mig min medalj
Räcker det med min mailadress eller behöver ni veta var jag bor?
Bara fråga så står jag a jour
Tänk att jag skulle kamma hem första vinst
Då vill jag sist men inte minst
Tacka och önska en god jul
Hälsa att inte äta snö som blivit gul
Hoppas ni får ett fint nytt år
Och ni många beställningar får
Tack och hej från Martina
som resten av dagen kommer gå och flina

Eeh, ja. Kanske inte nåt som hamnar i min diktsamling men vadå, det är snart jul 😉

Kommentera

